Bejky – 20. Vyřešeno

Vraťme se na začátek 18. kapitoly, kde jsme zanechali v autě Bohouše Křivana a Pepka. Ukázalo se, že ti dva se znají. Pepek není ve skutečnosti tím, za koho se vydává. Pravou identitu odhalila předchozí kapitola.

„Ďáblovy varhany. Mohlo mne hned napadnout čí je to dílo. Georg mluvil o nějakém šikmookém staviteli z východu," říká Bohouš.

„Pitomost, pohádka pro sprostý lid. Přece nebude na sebe nikdo prozrazovat, že se mi upsal. Jeho praděd chtěl trumfnout bratra Přemysla. Ten jej předešel zradou. Varhany jej i s rodinou zachránily před masakrem," vysvětluje Dotóre. /Pozn. autora: Blíže část čtvrtá, odkaz v příloze./

„Vidíš, já si celou dobu myslel, že mi Inetka někoho připomíná. Mýlil jsem se."

„Stane se. Zoru, sestru Georga, jsem mohl jedinou vzít k nám, když jedna z víl zůstala s lidmi."

„Inetka - Zora. Došlo mi všechno hned, jak jsem tě zahlédl. Bude se moci setkat s bratrem?"

„Přímo ne. Udělám výjimku. Jen kvůli tobě."

„Dík. Ještě bych rád věděl, proč zmizely jejich ostatky. Georg je vyděšen a slíbil jsem mu záhadu vyřešit."

„Za všechno může farář," vyjel ostře Dotóre.

„Snad nemáš strach?"

„Ty by ses taky v mé kůži klepal hrůzou, kdyby na tebe někdo začal stříkat svěcenou vodou."

„Já myslel, že na tebe nepůsobí."

„Spal jsem, když tam přišel. Stříkal kolem sebe stříkací pistolí a já se polekal. Jak jsem chtěl rychle zmizet, vzal jsem s sebou všechno, co jsem měl tak pěkně nainstalováno. Nediv se, následky šoku mohou mít dalekosáhlé důsledky. Třeba vyvolat i ničivé zemětřesení."

„Co s tím?"

„Nic. Už jsou zpátky. Faráři řekneš, že nejen varhany, ale i celé podzemí je ďáblovo dílo. Neměl mne dráždit tou hnusnou vodou."

„Co se děje? Tolik aut v protisměru. Ještě, že tady sjíždím z dálnice," diví se Bohouš a zapíná rádio.

Včas. Zaslechl vzkaz knížete Bejků a celou relaci, převzatou z TV1.

„Můžeš mi pomoct? Pokud najedu zpátky na dálnici, uvíznu v zácpě."

„Chceš zpátky do Bejků?"

„Rád bych."

„Zavři oči."

„Jasně. Poslední co uslyším, bude drcení karoserie."

„Už jsem tě někdy podvedl?"

„Dobře, zavírám oči."

„Můžeš je otevřít. Tady, u cedule se znakem Knížectví Bejky, mi můžeš zastavit."

...

Georg, alias kníže Radomysl 48., ukončil krátkou tiskovku a vedle něj zastavuje vůz s Bohoušem.

„Georgu," volá z auta Bohouš, „je někde poblíž pan farář."

„Nač jej potřebuješ?"

„Asi jsem záhadu vyřešil, ale jen si potřebuji něco ověřit. Ahoj Maruško, rád tě ještě dnes vidím," oslovuje Bohouš redaktorku TV1, Marii Poláčkovou, se kterou se před krátkým časem rozloučil.

„Ahoj," následuje polibek. „Na to jsem taky zvědavá. Už jsem myslela, že budeš na Slapech."

„Nedalo se projet, zácpa. Slyšel jsem v rádiu co se děje a tak jsem včas otočil."

„Pane faráři," křičí a mává Georg, „pojďte sem na chvilku."

„Copak Georgu?" ptá se udýchaně farář, když dorazí.

„Tady Bohouš Křivan se vás chce na něco zeptat."

„Pane faráři, když jste šel zaopatřit ostatky sourozenců Georga, měl jste s sebou svěcenou vodu? Nestříkal jste jí kolem?"

„Jak to víte? Měl."

„Tak to buďte rád, že jste se vrátil nahoru živý a neskončil sám v některé kobce."

„Nechápu proč?"

„Kdo myslíte, že ovládá Ďáblovy varhany?"

„Vím, sám ďábel. Tím spíš jsem musel."

„Souhlasím. Takhle jej vypudíte jen na povrchu a nikoliv hluboko v podzemí, kde je mnohem silnější. Nechvěla se při tom zem?"

„Chvěla, ale jen trochu."

„Vidíte, stačilo málo a mohl jste být zasypán. Takhle vám dal jen malou lekci a vystrašil vás tím, že jste v kobkách nic neviděli."

„Tomu nevěřím. Kde máte nějaký důkaz?"

„Když tam teď půjdeme, bez svěcené vody, přesvědčíte se sám."

„Já už dolů nejdu," rozhlíží se kolem Georg. Jirka Ťuhýk nebyl daleko.

 

Za necelou hodinu je Jirka zpátky.

„Tak co? Hrobka prázdná," ptá se Georg.

„Ne. Všechny kostry jsou na svém místě. Tady máte důkaz. Udělal jsem i fotky."

„Opravdu," kroutí hlavou i farář. „Jak jste na to přišel, pane Křivan."

„Nebudete mi věřit. Sám ďábel se mi svěřil, jak jste jej vyděsil stříkací pistolí."

„Ha, ha, ha - to vám budu určitě věřit," odpoví farář a uraženě se odvrací. Jak tak gestikuluje, vypadne mu z kapsy stříkací pistole. Vztekle ji sebere a rychle odchází.

„Dobrý, bejku, ale jak jsi věděl o pistolce? To se musí zapít. Dnes tě už domů nepustím," říká Georg a vede Bohouše a Marii ke svému sídlu.

 

-------------------------------- <Pokračování příště>

Dvacátá první část vyjde v úterý 9. února v přibližně stejném čase.

Autor: Lubomír Fišer | úterý 26.1.2010 10:19 | karma článku: 6,59 | přečteno: 806x
  • Další články autora

Lubomír Fišer

Basa paří u pijana Sklerotika blues

Pojďte se mnou dneska večer

5.3.2014 v 9:10 | Karma: 5,66 | Přečteno: 237x | Diskuse| Poezie a próza

Lubomír Fišer

Obyčejný letní den

Letní povídka pro Víkend MF DNES .

4.8.2013 v 18:19 | Karma: 14,91 | Přečteno: 578x | Diskuse| Poezie a próza

Lubomír Fišer

Bylo, nebylo

za času, kdy vládl v Čechách nečas a lidu krutě se vedlo. Většina z nich musela, věřte nevěřte, pracovat.

10.7.2013 v 13:20 | Karma: 24,50 | Přečteno: 1281x | Diskuse| Politika

Lubomír Fišer

Svádění

Na lehké téma .

27.6.2013 v 20:50 | Karma: 9,70 | Přečteno: 503x | Diskuse| Poezie a próza

Lubomír Fišer

Český kabaret

Celý svět sleduje českou scénu. Sedí tiše a nedutá. Běda cizinci, který se ozve.

27.6.2013 v 15:20 | Karma: 7,45 | Přečteno: 474x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Von der Leyenová s kampaní navštívila Prahu, na Národní třídě čepovala pivo

30. dubna 2024  17:58,  aktualizováno  21:38

Předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová v souvislosti s předvolební kampaní Evropské...

Na čarodějnice padaly teplotní rekordy. Ve Žďáře od vatry vzplála tráva

30. dubna 2024  18:41,  aktualizováno  21:28

V poslední den měsíce dubna se na řadě míst koná tradiční pálení čarodějnic. Středočeský kraj však...

Češi chtěli odříznout proruského Ukrajince, zastání našel na Slovensku

30. dubna 2024  20:56

Proruský ukrajinský politik a podnikatel Arťom Marčevskij, kterého česká vláda minulý měsíc...

Měli „rozjasnit každodenní život v boji“. Pávi vyvolali smršť nadávek na Putina

30. dubna 2024  20:55

Vedení zoologické zahrady v ruském Lipecku dostalo podivný nápad se taky nějakým způsobem zapojit...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 100
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1005x
Středoškolský učitel. Pracuje a žije pro rodinu. I přes kruté rány osudu nezatrpkl a nadále zůstává optimistou.