Bejky – 15. Zmizení

„Tak a dnes už s vládnutím končím. Mám hlad," rezolutně oznamuje Georg (alias kníže Radomysl) a usedá ke stolu. Společníky jsou hosté Bohumil Křivan a redaktorka TV1 Marie Poláčková. Nesmíme zapomenout na Jarmilku, manželku Georga.

„Takového tě vůbec neznám, Georgu. Kde se v tobě vzalo tolik rozhodnosti," zvídá Bohouš.

„Měl jsi jej vidět, když vyhrožoval válkou našemu prezidentovi," směje se Marie.

„Vlastně ti ani nevím. Bylo to od začátku ve mně. Jsem od mala vychováván s tím, že mi v žilách koluje modrá krev."

„Ukaž, to jsem ještě neviděla," chytá Jarmilka manžela za slovo. „Opravdu, žíly ti modrají. Má někdo nůž, abych uvěřila?"

„Kuš, babo, jde ti o krev jako takovou. Neupíjíš mi ji v noci?"

Manželskou etudu přerušil číšník. Podává se pstruh na čtvero roční období - specialita podniku.

Po jídle si bere slovo první paní redaktorka. „Můžeš, Georgu, odkrýt tajemství své záchrany? Z Bohouše nic nedostanu."

„Poprvé jsme se viděli před mnoha a mnoha léty na pláži u moře. Bohouš se tam nějak moc ohlížel po mé sestře. Tak jsem mu nastavil nohu, když šel okolo a ještě mu vynadal do hulvátů, kteří kopou do rekreantů. Druhé setkání se odehrálo v jedné zátoce. Usnul jsem na lehátku a proud mne unášel na moře. Sestra se naštěstí probudila a viděla mne již daleko. Pochopitelně jsem jí neslyšel. Naštěstí slyšel Bohouš, který nás nejspíš špízoval. Jinak si nedovedu představit, kde se tam objevil. Fakt je, že mi asi zachránil život. Blížila se bouřka a zvedaly se vlny."

„Jak tě zachránil?"

„Dovesloval ke mně v člunu."

„To, co by udělal každý," mávne rukou Bohouš.

„Večer jsme se sťali pod obraz a máma Bohouše chtěla vyhodit, když jsem ho vzal k nám na noc."

„Zastala se nás Zora, sestra Georga," doplňuje Bohouš. "Něco matce řekla a z otrapy jsem se stal miláčkem rodiny. Starali se o mne po zbytek pobytu jako o vlastního."

Náhle se rozletí dveře.

Do salónku vbíhá podivná postava v pruhovaném triku a míří rovnou ke Georgovi.

„Musíš hned se mnou ven. Představ si, že mi někdo úplně zničil obývák."

„Jaký obývák, Pepku? Vždyť žádný nemáš? Něco bych o tom musel vědět."

„V parku jsem si udělal, pro případ deště, takovou klícku. Je úplně na cimpr campr. Muselo se tam prohnat snad celé stádo bejků."

„Pojď, půjdeme ven, mám hosty. Nechci jim kazit náladu blbinami o rozmnožování," vede Georg Pepka ze salónku. „Na chvíli mne omluvte, hned jsem zpátky."

„Kdo to byl," vyhrkl ze sebe Bohouš, když se za dvojici zavřely dveře.

„Celý jsi zbledl?" lekla se Marie.

„Nikdo," vysvětluje Jarmilka. "Jen taková naše atrakce, bezdomovec. Říkáme mu Pepek Námořník. Nosí pořád pruhované triko."

„Divné. Ty oči! Ty oči moc dobře znám a triko jak by smet. Moc dobře jsem poznal přerušený proužek pod levým rukávem."

„Takových triček může být. Pokud si pamatuji, objevil se tady... Vidíš, společně s Georgem. To je už pěkně dlouhá doba."

Do salónku se vrátil Georg. Nepřišel sám.

„Omlouvám se, ale asi budu muset naše sezení přerušit. Stala se taková záležitost," říká Georg.

„Co zase Pepek provedl?"

„Pepek nic, to jsme si vysvětlili. Ale pan farář mi sdělil nepříjemnou věc. Nechci vám kazit chuť po dobrém obědě."

„Naše chutě neřeš. Co se děje, jestli to není státní tajemství," vzpamatovává se ze šoku Bohouš a dává najevo, že přednější je problém kamaráda.

„Dobrý den, jmenuji se Jarovský a jsem zdejším farářem," představuje se příchozí. „Z hrobky... Mohu o ní mluvit Georgu?"

„Můžete. Bohouš nic neřekne a paní redaktorka určitě taky nic nevynese."

„Tak z hrobky, která je zde pod námi v podzemí, zmizely ostatky sourozenců našeho knížete, tady Georga."

„Promiňte, nemůžete vědět, že před léty se odtud záhadně vypařili moji sourozenci. Nedávno jsem je objevil v podzemí," vysvětluje Georg a doplňuje podrobnosti, které náš čtenář zná z třetí části.

„Zora již není mezi námi," pomalu slabikuje Bohouš, kterého zpráva zaskočila.

„Nevypadáš dobře, Bohouši, jsi celý zelený," všímá si i Georg. „Nechceš si raději odpočinout?"

„Pepek mu někoho připomněl," říká Marie, která bez hlesu vše sleduje a ukládá do paměti.

„Kdo měl přístup dolů?"

„Kromě skupiny, která šla s panem farářem, dolů od té doby nikdo nešel. To vím jistě. Bezpečnostní kamery nad jámou by daly okamžitě echo," říká Georg.

„Nějaké stopy?"

„Nikde nic, musely by v prachu být vidět," odpovídá farář.

„To sedí," říká zamyšleně Bohouš.

„Něco tě napadá?"

„Zatím domněnka. Dolů nemá smysl chodit. Nic nenajdeme. Mohu se něčeho napít?"

 

-------------------------------- <Pokračování příště>

Šestnáctá část vyjde v úterý 29.prosince ve stejnou dobu.

 

Autor: Lubomír Fišer | úterý 22.12.2009 10:29 | karma článku: 5,87 | přečteno: 1039x
  • Další články autora

Lubomír Fišer

Basa paří u pijana Sklerotika blues

Pojďte se mnou dneska večer

5.3.2014 v 9:10 | Karma: 5,66 | Přečteno: 237x | Diskuse| Poezie a próza

Lubomír Fišer

Obyčejný letní den

Letní povídka pro Víkend MF DNES .

4.8.2013 v 18:19 | Karma: 14,91 | Přečteno: 578x | Diskuse| Poezie a próza

Lubomír Fišer

Bylo, nebylo

za času, kdy vládl v Čechách nečas a lidu krutě se vedlo. Většina z nich musela, věřte nevěřte, pracovat.

10.7.2013 v 13:20 | Karma: 24,50 | Přečteno: 1281x | Diskuse| Politika

Lubomír Fišer

Svádění

Na lehké téma .

27.6.2013 v 20:50 | Karma: 9,70 | Přečteno: 503x | Diskuse| Poezie a próza

Lubomír Fišer

Český kabaret

Celý svět sleduje českou scénu. Sedí tiše a nedutá. Běda cizinci, který se ozve.

27.6.2013 v 15:20 | Karma: 7,45 | Přečteno: 474x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Langšádlová končí jako ministryně pro vědu a výzkum, oznámila TOP 09

25. dubna 2024  8:08,  aktualizováno  8:38

Helena Langšádlová z TOP 09 končí ve vládě Petra Fialy. „Předsednictvo TOP 09 děkuje ministryni pro...

Symbol pařížského kabaretu Moulin Rouge v troskách. Lopatky mlýna se zřítily

25. dubna 2024  8:12,  aktualizováno  8:38

V noci na čtvrtek se v Paříži zřítily lopatky větrného mlýnu, který je symbolem kabaretu Moulin...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

  • Počet článků 100
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1005x
Středoškolský učitel. Pracuje a žije pro rodinu. I přes kruté rány osudu nezatrpkl a nadále zůstává optimistou.